Het effect van optimale woningpresentatie op de verkoop van je huis

De Keizer makelaarsgroep en Funda blijven hun dienstverlening verbeteren en zijn een pilot gestart om woningen beter te presenteren. Deze samenwerking betreft een pilot om te kijken in welke mate het aanmelden door de makelaar invloed heeft op de prestaties van de woning op Funda. De wijze waarop een makelaar zijn woningen aanmeldt bepaald namelijk hoe vaak een woning wordt gezien door potentiële kopers.

De pilot

Omdat De Keizer makelaarsgroep met zes kantoren in de regio Utrecht een grote organisatie is met veel nieuw woningaanbod, kon zeer goed gemeten worden wat het effect is van het optimaal aanmelden van alle nieuwe woningen. Onder optimaal aanmelden wordt verstaan het zo uitgebreid mogelijk presenteren van de woning door middel van 3d plattegronden, 360 graden foto’s, video’s, virtuele tour etc. 

De resultaten

Funda heeft een programma geschreven waarmee een 0-meting is gedaan om te bepalen hoe vaak woningen die via De Keizer makelaarsgroep gevonden, bekeken en verkocht werden. Na optimalisatie van de aanmeldingen in oktober 2020 is gedurende drie maanden gemonitord wat de verschillen waren. Deze waren opvallend groot. We onderscheiden impressies en interesses. 

Impressies

 

Een impressie is een vertoning van de woning in de lijst met zoekresultaten naar aanleiding van een bepaalde zoekopdracht. Gemiddeld werden in de laatste drie maanden van 2020 in de regio Utrecht woningen op funda 88% meer getoond in vergelijking met diezelfde periode in 2019. De woningen van De Keizer makelaarsgroep werden in de periode na optimalisatie 145% meer getoond in vergelijking met de periode voor optimalisatie.

Interesses

 

Een interesse of view is een woning die door een bezoeker wordt aangeklikt en bekeken. Het aantal views is in de regio Utrecht in de laatste 3 maanden van 2020 met 87% gestegen t.o.v. diezelfde periode in 2019. De woningen van De Keizer makelaarsgroep werden in dezelfde periode 114% vaker bekeken. 

Conclusie

Het optimaal presenteren van de woningen heeft ervoor gezorgd dat deze aantoonbaar meer en beter bekeken worden. Dat is goed nieuws voor mensen die hun woning via De Keizer makelaarsgroep willen verkopen. Wij zijn blij dat we dit initiatief hebben genomen, onze kennis van de markt is nog wat toegenomen en de woningen die we aanmelden hebben een forse voorsprong op andere woningen. Voor Funda was deze test ook een bijzonder leerzaam om te kijken wat de effecten zijn van optimaal aanmelden van woningen.

Gratis verkoopadviesgesprek

Wil je ook profiteren van de indrukwekkende resultaten van onze uitgebreide woningpresentatie? Plan dan vandaag nog een vrijblijvend verkoopadviesgesprek in. Uiteraard kunnen deze gesprekken ook digitaal plaatsvinden. Wij hebben onze werkwijze hierop aangepast en vanzelfsprekend houden wij ons hierbij aan de richtlijnen van het RIVM.

Gratis adviesgesprek aanvragen

Kom langs - of - Maak een afspraak